preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić

Radno vrijeme logopedice

                           Logopedica:     Petra Lovrin Pavlov

PON

UTO

SRI

ČET

PET

 7:30 - 13:30

7:30-13:30

12:00-18:00

 

7:30-13:30

13:30- 19:30

 


 

Prije polaska u školu

Prije polaska u školu dijete bi trebalo:

 

1.    Pravilno izgovarati sve glasove hrvatskog jezika

2.    Uočiti rimu tj. da neke riječi slično zvuče

(Dijete upitamo zvuče li ti ove dvije riječi isto? npr. ruka luka, ukoliko dijete ne razumije uputu, ponovimo ju još jednom te mu damo novi primjer prije liste riječi parova za uvježbavanje: nos kos,  seka  teka , crkva  mrkva,  trava krava.....)

3.    Proizvesti rimu, stvoriti novu sličnu riječ bez značenja ili sa značenjem.

Npr. MORE   BORE  ,   CRV    MRV ....itd.

4.    Moći izdvojiti prvi glas i finalni glas u riječi

(Dijete pitamo kojim glasom počinje njegovo/njezino ime, djeci je primjerenije reći kojim slovom počinje tvoje ime jer oni ne razlikuju vezu između glasa i slova, također isto vrijedi i za finalni glas/slovo u riječi.)

5.    Raščlanjivati  usmeno duže i kraće riječi na glasove

               npr. MAČKA                 M   A   Č   K  A

6.    Sintezirati kraće i duže riječi koje čuje  npr.  K   I   T                   KIT

7.    Moći mentalno ili udarcima označiti od koliko se riječi sastoji rečenica npr. Maca pije mlijeko.   Izreći brojku 3 ili svaku riječ izgovoriti, udarcem označiti i onda brojanjem doći do brojke 3.

8.    Moći ponoviti rečenicu od 5 riječi nakon prvog slušanja. 

9.    Moći imenovati većinu slova na papiru te ih znati vizualno prepoznati.

10. Moći napisati svoje ime.

11. Pravilno držati olovku te biti u mogućnosti precrtavati/crtati različite oblike.

12. Uočiti razlike ili sličnosti u nizu likova.

13. Moći odrediti što je desno, a što lijevo.

14. Znati imenovati s kojom rukom piše.

 

Prije polaska u školu dijete treba imati razvijene predvještine čitanja i pisanja kako bi bili zadovoljeni preduvjeti uspješnog razvoja početnog čitanja i pisanja. Dijete koje se upiše u školu, a da nema usvojene predvještine čitanja i pisanja se nalazi u skupini djece sa značajnim prediktorima za razvoj smetnji čitanja i pisanja u budućnosti. Roditelji imajte na umu da su poteškoće u izgovoru glasa najčešće prvi simptom da se nešto ne razvija uredno u govorno-jezičnom razvoju vašeg djeteta te da se trebate obratiti logopedu.

Djeca koja do škole pravilno ne izgovaraju sve glasove, imaju velikih poteškoća u usvajanju čitanja i pisanja te često pogreške iz izgovora prenose u pisanje i čitanje. U kasnijoj školskoj dobi mogu razviti i ispitnu anksioznost te manjak samopouzdanja.


 

Izgovorne norme glasova hrvatskog jezika za djecu od 3 do 5,5 godina

 

od 3 do 3,5 godina

 

od 3,5 do 4 godine

od 4 do 4,5 godina

od 4,5 do 5,5 godina

Dijete treba ispravno izgovarati otvornike:

 

A, E, I, O, U

 

prijelazni glas: J

 

okluzive: P, B, T, D, K, G

 

frikative: F, H

 

sonante: L, V, M, N

 

 

 

 

 

 

Dijete treba ispravno izgovarati otvornike:

 

A, E, I, O, U

 

prijelazni glas: J

 

okluzive: P, B, T, D, K, G

 

frikative: F, H

 

sonante: L, V, M, N, NJ

 

 

Dijete treba ispravno izgovarati otvornike:

 

A, E, I, O, U

 

prijelazni glas: J

 

okluzive: P, B, T, D, K, G

 

frikative: F, H

 

sonante:

 

L, Lj, V, R, M, N, NJ

 

Dijete treba ispravno izgovarati otvornike:

 

A, E, I, O, U

 

prijelazni glas: J

 

okluzive: P, B, T, D, K, G

 

frikative: F, H, S, Z

 

afrikate: C

 

sonante:

 

L, Lj, V, R, M, N, NJ

 

Dopuštena odstupanja od ispravnog izgovora:

 

S, Z, C, Š, Ž, Č, DŽ, Ć, Đ, LJ, NJ

Dopuštena odstupanja od ispravnog izgovora:

 

S, Z, C, Š, Ž, Č, DŽ, Ć, Đ, LJ

Dopuštena odstupanja od ispravnog izgovora:

 

S, Z, C, Š, Ž, Č, DŽ, Ć, Đ

Dopuštena odstupanja od ispravnog izgovora:

 

Š, Ž, Č, DŽ, Ć, Đ

 

 

 

*Napomena: Iako su neka razvojna odstupanja dozvoljena, svakako treba konzultirati logopeda kako bi se pravilno ispitao govorno-jezični razvoj djeteta te postojanje prediktora za razvoj teškoća čitanja i pisanja u budućnosti.

Pod dopuštenim odstupanjima smatra se iskrivljen (distorziran) izgovor navedenih glasova, dok se supstitucije navedenih glasova, zamjene glasova npr. C-S ili L-R-J-V zahtijevaju obavezno pravovremeno uključivanje u logopedsku terapiju kako bi se prevenirala nadogradnja neželjenih poteškoća u kasnijoj školskoj dobi.

Zahvaljujući specijalistima rane intervencije, veoma rano je moguće doći na savjetovanje i odgovarajući tretman kod logopeda, stoga roditelji nikako nemojte čekati da bude prekasno!

 

 

 

Prosječno trajanje ispravljanja pojedinih glasova i skupina glasova

 

S, Z, C – 22 logopedske seanse

Š, Ž, Č, Ć, DŽ, Đ – 26 logopedskih seansi

L- 12 logopedskih seansi

R – 35 logopedskih seansi

K, G – 8 logopedskih seansi

 

 

http://hud.hr/     hrvatska udruga za disleksiju

http://www.udruga-dyxy.hr/  splitska udruga za djecu sa disleksijom

http://infozona.hr/news/pitaj-ne-skitaj/7519   pitaj ne skitaj info zona

http://hud.hr/tekst-prilagoden-disleksiji/

http://hud.hr/vjezbenice-i-sl/

http://www.hld.hr/


eDnevnik

Slikovni rezultat za e dnevnik za roditelje

CMS za škole logo
Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić / Put Sv. Lovre 2, HR-21215 Kaštel Lukšić / os-ostrog-kastelluksic.skole.hr / os-ostrog@os-ostrog.hr
preskoči na navigaciju